Aπό τότε που συντάχθηκε αυτό το άρθρο έχουν περάσει πολλά χρόνια και έχουν γίνει πολλές αλλαγές του Κ.Ο.Κ. όσον αφορά στα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα. Πλην λίγων εξαιρέσεων, ο καθένας αρμόδιος υπουργός που έρχεται στην εξουσία αλλάζει τα πρόστιμα. Τα τροχαία ατυχήματα όμως ουδόλως έχουν μειωθεί σε σχέση με τα διανυόμενα χιλιόμετρα από τον στόλο των αυτοκινήτων,αφού η πολιτεία ουδέποτε ασχολήθηκε συστηματικά και σοβαρά με αυτό το θέμα.
Η υπερβολική ταχύτητα είναι μία από τις κυριότερες αιτίες για την πρόκληση θανατηφόρων tροχαίων ατυχημάτων. Επειδή έχουμε αναφέρει στον ιστότοπο ότι τα άρθρα δημοσιεύονται όπως ακριβώς είχαν δημοσιευθεί στο περιοδικό auto motor und sport,δημοσιεύουμε και την συνέχεια του άρθρου που αναρτήθηκε τον προηγούμενο μήνα,διότι έχει ενδιαφέρον η σύγκριση με τα ισχύοντα τώρα (πρόστιμα ανάλογα με το εισόδημα των οδηγών…) με όσα ίσχυαν πριν από 15 χρόνια περίπου.
Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες ποινών,που επιβάλλονται από την τροχαία, για τις υπερβάσεις των ανωτάτων ορίων ταχύτητας: πρόστιμο 10.000 δρχ.για τους παραβάτες που δεν έχουν υπερβεί πάνω από 20 χιλιόμετρα το όριο,πρόστιμο 20.000 δρχ. για υπέρβαση πάνω από 20 μέχρι 40 χιλ. και πρόστιμο τουλάχιστον 50.000 δρχ. με ταυτόχρονη επι τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων για 30 ημέρες σε όσους υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας πάνω από 40 χιλ.,ή υπερβαίνουν πάνω από 20 χιλ. το ανώτατο όριο των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας ή πάνω από 30 χιλ. το ανώτατο όριο του υπολοίπου οδικού δικτύου.
Στα δικαστήρια τα ποσά αυτά αυξάνονται κατά πολύ σε περίπτωση καταδίκης.
Για όσους πιστεύουν ότι θα καταφέρνουν να μένουν ατιμώρητοι για τις υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας βασιζόμενοι στην τεχνολογία,πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι συσκευές αντι-ραντάρ είναι πλέον παράνομες και αν σας πιάσουν μ΄αυτές θα υποστείτε αυστηρές κυρώσεις.
Υποτίθεται ότι η Τροχαία δείχνει κάποια επιείκεια για τους παραβάτες της πρώτης κατηγορίας (υπέρβαση μέχρι 20 χιλ.),αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε.
Άλλη μία περίπτωση που υπάρχει (μικρή) πιθανότητα αθώωσης ,με βάση την σχετική νομολογία, είναι αν αποδεδειγμένα έχει χαλάσει το κοντέρ του αυτοκινήτου (όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα όμως πριν από την παράβαση…).
Νίκος – Τρυπιάς Αλεξάνδρου
Δικηγόρος