Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ…

Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Σε πρόσφατη έρευνα που έγινε στην Αυστραλία για την οδική ασφάλεια σε 22 χώρες 4 ηπείρων,η Ελλάδα κατετάγη στην τελευταία θέση,μαζί με το Μεξικό! Τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τη χώρα μας που αφορούν στην δεκαετία 2012-2022 , είναι όμως διαχρονικώς απογοητευτικά, αναδεικνύουν τον τραγικό απολογισμό 8243 νεκρών στην άσφαλτο και δεκάδων χιλιάδων τραυματιών… Δηλαδή ο πληθυσμός μίας Ελληνικής κωμόπολης εξαφανίζεται σταθερά κάθε χρόνο λόγω των τροχαίων!

Επομένως στη χώρα μας είναι αδήριτη η ανάγκη για την επιλογή όσο το δυνατόν ασφαλέστερου αυτοκινήτου, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, ανάλογα με τον προϋπολογισμό που διαθέτει κάθε αγοραστής. Τι χρειάζεται όμως για να διασφαλιστεί ότι η επιλογή θα είναι αντικειμενική και πραγματικά βασισμένη στην ενεργητική και στην παθητική ασφάλεια κάθε μοντέλου (που έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους) και όχι στην εμφάνιση ή στον εξοπλισμό που γυαλίζει στα μάτια; Πρώτον,βαθιά γνώση της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας κάθε μοντέλου,καινούργιου ή μεταχειρισμένου,που να εμπλουτίζεται καθημερινά με τη μελέτη του ειδικού τύπου,των σχετικών ιστοτόπων αλλά και επιστημονικών μελετών.Αυτή τη γνώση είναι αντικειμενικά αδύνατον να την έχει κάποιος που δεν ασχολείται σοβαρά, εκτεταμένα και καθημερινά με αυτό το γνωστικό αντικείμενο, διότι τα μοντέλα, μαζί με αυτά που δεν παράγονται πλέον,είναι χιλιάδες. Δεύτερον, πλήρες αρχείο δεκαετιών (για να καλύπτει και τα μεταχειρισμένα) σοβαρού ειδικού τύπου και όχι τυχάρπαστων εκδόσεων που αποσκοπούν μόνο στα έσοδα από τη διαφήμιση. Τρίτον, πολύς χρόνος για εξαντλητική έρευνα της κατηγορίας που ενδιαφέρει κάθε αγοραστή, βάσει της μελέτης των προαναφερθεισών πηγών.

Οι διαφορές στην ενεργητική ασφάλεια (δηλαδή σε όλες τις συνιστώσες που συμβάλλουν στην αποφυγή ενός ατυχήματος, όπως οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά,το φρενάρισμα κλπ.) μεταξύ των μοντέλων είναι μεγάλες,ενώ το ίδιο συμβαίνει και για τις διαφορές στην παθητική ασφάλεια (δηλαδή της προστασίας των επιβατών όταν συμβεί ένα ατύχημα),που είναι πολύ σημαντικές ακόμη και σε μοντέλα με φαινομενικά ίδια βαθμολογία,π.χ. πέντε αστέρων.

Ελάχιστοι αγοραστές μελετούν τα γραφήματα των διαφόρων οργανισμών ncap (new car assessment program) και ακόμη λιγότεροι διαβάζουν τα κείμενα που συνοδεύουν τα crash tests των διαφόρων μοντέλων, καινούργιων και μεταχειρισμένων. Η μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών λοιπόν νομίζει ότι όλα τα μοντέλα που έχουν αποσπάσει πέντε αστέρια από τον Ευρωπαϊκό ncap είναι ίδια και οι διαφημίσεις υποδαυλίζουν βεβαίως αυτήν την τεράστια παρανόηση… Πολύ λίγοι γνωρίζουν , για να αναφέρω ακροθιγώς τους βασικότερους παράγοντες διαφοροποίησης των μοντέλων στην παθητική ασφάλεια, ότι κάθε 150 κιλά βάρους αλλάζουν κατηγορία παθητικής ασφάλειας σε ένα βαρύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με ένα ελαφρύτερο και καθιστούν τις κατηγορίες μη συγκρίσιμες μεταξύ τους, οπότε ένα αυτοκίνητο τεσσάρων αστέρων μπορεί να είναι πολύ ασφαλέστερο από ένα πέντε αστέρων. Το ίδιο,σε μικρότερο βαθμό, συμβαίνει με το ύψος κάθε μοντέλου. Σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό αυτό συμβαίνει με ειδικές κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως τα ημιφορτηγά και τα πολυμορφικά που είναι βασισμένα σε επαγγελματικά βαν, πληροφορία που δεν μπορεί να τη βρει κανείς πουθενά εκτός από μία επιστημονική μελέτη Αμερικανικού πανεπιστημίου.

Ο γράφων διαθέτει τις τρεις προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν, ώστε η επιλογή να είναι αντικειμενική και πραγματικά βασισμένη στην ενεργητική και στην παθητική ασφάλεια κάθε μοντέλου, διότι ασχολείται πάνω από σαράντα χρόνια με το γνωστικό αντικείμενο της οδικής ασφάλειας αλλά και της ασφάλειας των αυτοκινήτων και επαγγελματικά ως δικηγόρος από το 1990 κυρίως με υποθέσεις τροχαίων ατυχημάτων, έχει αρθρογραφήσει επί σειρά ετών με μόνιμες στήλες σε σοβαρά ελληνικά περιοδικά αυτοκινήτου (όπως στο auto motor und sport), έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές εκπομπές της ΕΡΤ για την οδική ασφάλεια και διαθέτει το μοναδικό στην Ελλάδα (κατά το πλείστον των πιθανοτήτων) πλήρες αρχείο του εβδομαδιαίου βρετανικού περιοδικού Αutocar από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα. Το βρετανικό περιοδικό Autocar είναι το αρχαιότερο στον κόσμο, εκδίδεται ανελλιπώς από το 1895 και σύμφωνα με τους ειδικούς θεωρείται το κορυφαίο στον κόσμο για τα αυτοκίνητα, διότι οι συντάκτες του γράφουν αδέσμευτα τις γνώμες τους για τα εκατοντάδες μοντέλα που δοκιμάζουν κάθε χρόνο χωρίς να φοβούνται να γράψουν αρνητικά σχόλια ακόμη και για μοντέλα της Ferrari , αφενός διότι η εταιρεία που το εκδίδει έχει μεγάλο οικονομικό εκτόπισμα, αφετέρου διότι η φήμη του περιοδικού και η νοοτροπία των συντακτών του δεν επιτρέπουν την αποσιώπηση των δικαιολογημένων αρνητικών σχολίων που αρμόζουν σε κάποια μοντέλα,ή της ξεκάθαρης γνώμης ότι ορισμένα μοντέλα είναι σαφώς καλύτερα από ανταγωνιστικά τους,όπως συμβαίνει με τόσα άλλα περιοδικά αυτοκινήτου στον κόσμο…Ένας άλλος λόγος είναι ότι η Βρετανία δεν διαθέτει δικές της (εθνικές) αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής, εκτός από τις Jaguar, Land και Range Rover που έχουν σχετικά περιορισμένη παραγωγή και μάλιστα ανήκουν όλες στην ινδική Ταta, οπότε δεν υπάρχει και ο πειρασμός των “εθνικών” προτιμήσεων για τους συντάκτες,όπως συμβαίνει με άλλα μεγάλα και γνωστά περιοδικά…

Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Κατά το πρότυπο του Αutocar,αλλά με κατατάξεις που δεν έχουν καμία σχέση με αυτό ή με οποιοδήποτε άλλο περιοδικό αυτοκινήτου ή ειδικό ιστότοπο, το γραφείο μας προσφέρει στους ενδιαφερόμενους την πληροφόρηση που χρειάζεται για την αντικειμενική αξιολόγηση όχι του μοντέλου που τους ενδιαφέρει,αλλά των πέντε καλύτερων μοντέλων στην κατηγορία που έχουν επιλέξει (που μπορεί βεβαίως να συμπεριλαμβάνει και το μοντέλο που τους ενδιαφέρει ιδιαιτέρως),με βάση και τον προϋπολογισμό του κάθε αγοραστή.

       Ο λόγος που οι κατατάξεις μας αποτελούν πληροφόρηση που δεν θα βρείτε πουθενά αλλού είναι ότι βασίζονται σε βαθμολόγηση κατά 50% με βάση την ενεργητική ασφάλεια κάθε μοντέλου,στην οποία εστιάζουν κυρίως τόσο το Autocar , όσο και τα γαλλικά, ιταλικά και ελληνικά ειδικά περιοδικά που συμβουλευόμαστε, και κατά 50% με βάση την παθητική ασφάλεια κάθε μοντέλου, που τα περιοδικά αυτοκινήτου αξιολογούν ελάχιστα ή καθόλου, αφού δεν μπορούν λόγω των τεραστίων δαπανών να την προσφέρουν.Για την βαθμολόγηση της παθητικής ασφάλειας μελετούμε προσεκτικά και ενδελεχώς τα πορίσματα (γραφήματα , κείμενο και σχόλια) των διακρατικών και κρατικών οργανισμών ncap της Ευρώπης, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, διότι υπάρχουν μοντέλα που δεν έχουν δοκιμαστεί από τον Ευρωπαϊκό ncap.

       Το κόστος της πρωτοποριακής και μοναδικής ως άνω υπηρεσίας που σάς προσφέρει το γραφείο μας,η οποία συνοδεύεται πάντα από νομικές συμβουλές για την ασφάλιση των αυτοκινήτων, είναι 65 ευρώ πλέον 24% ΦΠΑ,δηλαδή συνολικά 80,6 ευρώ.

Γίνεται κατόπιν αιτήματος με πληροφορίες που γράφετε για την κατηγορία μοντέλων που σάς ενδιαφέρει (πόλης μέχρι 3,80 μέτρα μήκος, σούπερμίνι από 3,81 μέχρι 4,20 μήκος, μεσαία από 4,21 μέχρι 4,60 μήκος, μεγάλα άνω των 4,60 μήκος μέχρι 5 μέτρα, λιμουζίνες με μήκος άνω των 5 μέτρων, μικρά-μεσαία-μεγάλα τζιποειδή, δηλαδή SUV και crossover , μικρά-μεσαία-μεγάλα πολυμορφικά, μικρά-μεσαία-μεγάλα cabrio, μικρά-μεσαία-μεγάλα ηλεκτρικά ) και του προϋπολογισμού σας για την αγορά στο μέιλ nta740@gmail.com  Το μέιλ αφορά αποκλειστικά και μόνον σε αυτήν την υπηρεσία.

Η απάντηση σάς αποστέλλεται εντός πέντε εργασίμων ημερών στο μέιλ σας, αφού προηγηθεί η προκαταβολή του ως άνω ποσού σε λογαριασμό που θα σάς υποδείξουμε στο πρώτο απαντητικό μέιλ.

Επαναλαμβάνουμε ότι δεν αξιολογούμε μεμονωμένα μοντέλα, αλλά υποδεικνύουμε τα πέντε καλύτερα σε κάθε κατηγορία αντικειμενικά, χωρίς να έχουμε καμία απολύτως σχέση με οποιαδήποτε εταιρεία καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή άλλη σχετικού αντικειμένου εταιρεία.- Ν.Τ.Α.

ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ